Truskawkowe Pola

Dziś jest pierwszy dzień czegoś nowego, otóż po długim zastanawianiu się oraz debatach z tą drugą ja, zaczęłam dwa nowe blogi – jeden po polsku, a drugi po angielsku (Quintrelle’s Cooking).

Lato przywędrowało wreszcie do Warszawy i wygodnie rozsiadło się upałem w mieście, wczorajszy nocny deszcz ochłodził mnie na tyle, że wróciłam do kuchni. Może to przez Północny Wiatr, ale czuję że dokądś mnie gna i mimo iż nici z podróży to zawsze pozostają Truskawkowe Pola.

Przepis na Ciasto Truskawkowe wziął się „skądś”, pewnego dnia przywędrował do Maminkowatego zeszytu i został na dobre. Nadaje się do każdych letnich owoców i nigdy skubane nie opada 🙂

Zawsze Doskonałe Ciasto Truskawkowe

  • 5 żółtek
  • 100g masła
  • 250g cukru
  • 350g – 400g mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • cukier waniliowy lub aromat migdałowy

Żółtka (chociaż nie szkodzi jak są całe jajka, bo ciastu to nie szkodzi, a nie trzeba ubijać piany… no dobra, zagapiłam się dziś ale i tak wyszło) utrzeć z masłem i cukrem. Dodać przesianą mąkę z proszkiem, a potem cukier waniliowy/aromat migdałowy. Wyłożyć do tortownicy, na to truskawki lekko dociskając. Piec ok 1 godziny w temperaturze 210 – 220C. Po upieczeniu posypać cukrem pudrem i podawać z lodami 🙂

Smacznego

Kasia

English version

Informacje o ladymorgiana

I'm a redhair girl witch to some scientist to the others... I love cooking and baking.... what else would you like to know?
Ten wpis został opublikowany w kategorii przepisy i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Truskawkowe Pola

  1. Mr WordPress pisze:

    Hi, this is a comment.
    To delete a comment, just log in, and view the posts’ comments, there you will have the option to edit or delete them.

  2. Pingback: Strawberry Fields Forever | Quaintrelle's Cooking

Dodaj komentarz